Friday 25 November 2011

English stail....jauh lagi

Petang semalam sedang berehat2 sambil merangka2 percutian anak2 tetiba dapat call....kak saba....wie kat maner...kat muar kak....wie akak nak tempah kek laa...biler nak guna kak...esok....alamak...sempat tak...dlm hati ingat kak saba nak kek coklat sebiji kut....tetiba nak 2 wie...kek blueberry cheese cake n oreo cheese cake...alamak...sempat tak...dlm hati dupdapdupdap gak.....sempat InsyaAllah...akak nak dlm kul 9pagi....
Pukul 4 ptg gerak ke Melaka dulu...sebab nyer mmg plan nak beli barang kek...dalam pukul 7 sampai laa muar...hujan renyai2....che somi pon bawak laa keta ngan slow motion n steady nyer...tetiba....dukkkk....saya terus menjerit...Ya Allah...kereta saya disondol dari belakang oleh sebuah kereta yang dipandu seorang uncle India yang mabuk....adoiiiiii...abes keta....che somi ngan garang nyer keluar....betul2 ditengah jln...tgh2 roundbout lak tu....saya pon dgn pantas nyer keluar keta masuk ke sit pemandu....setelah berlaku sedikit perbalahan kecil...uncle tu tak nak bayar...che somi terus amek kunci keta die...uiihhh garang gak darling saya tuuu...hehehehe...akhir nyer uncle tu setuju utk pegi ke bengkel arini....xtau laa ape citer nyer....

Sampai rumah debar kena sondol keta td x abes...terus mengadun oreo cheese kek...Alhamdulillah selesai....Kemudia adun pulak blueberry cheese cake...tgh2 bakar....pulp....adoiii...blackout....Ya Allah....mcmana nie.....
Setelah berhempas pulas mencari lilin di dalam gelap akhir nyer dapat 2 btg...lampu emergency kat umah nie dah rosak....terus la naikkan oven hitam butterfly kat atas gas....bakar laa cheese cake blueberry tu kat dapor...masa dah dekat 1 lbh....saya pon msg gak kak saba...kak x pasti kek nyer blh siap x esok...blackout plak....
Jam 3 pg elektrik kembali ada...kek dah masak...walau struktur x berapa cantik tapi rasa mmg lazat.....(hehehehe angkat bakul sendiri)
Jam 5 pagi bangun utk mendeco pulak....Alhamdulillah kek siap pada jam 9 pagi...k.saba dah tipon...kak sat lagi anto...elektrik malam tadi xder jadi chill sekejap.......jam 10 pagi che somi anto kek...Alhamdulillah...siap...
Layan jap gambar kek pagi nie






Selain tu ader beberapa tempahan homemade coklat...terima kaseh pada semua yang sudi menempah kek dari saya....Alhamdulillah ader rezeki anak2 saya....saya doakan kepada semua semoga di kurniakan kesihatan yang baik berpanjangn dan diberkati Allah....InsyaAllah...



No comments:

Post a Comment