Tuesday 27 December 2011

Semalam Mesyuarat

Hai semalam mesyuarat guru.....penuh cerita dan dramatik.....aku tetap stone....hahahaha...tapi dimataku telah terbayang betapa sibuk nyer aku tahun 2012 ni....mampukah aku...mungkin aktiviti kegemaran ku mendeco kek terpaksa dikurangkan....owh....aku jadi risau....stress....walaubagaimanapun...tugas hakikiku perlu ku dahulukan....Ya Allah berikanlah kesihatan dan kekuatan kepada diriku.....
Tika aku duduk seorang diri..terfikir....manusia ni kadang2 apabila sudah berkuasa lupa tentang budi bahasa dan tutur kata....kita marah jika orang bercakap kasar,biadap...tetapi kita lupa kdg2 mereka tidak bersopan santun kerana kita yang memulakan dulu....kita nak org menghormati kita...ttp kita sendiri tidak belajar menghormati mereka....org tua mereka fikir mereka tua yang muda kena dgr semua....yang muda....fikir mereka tinggi akademik...xblh ditegur....
Insaf....apabila berhubung dgn manusia....kita tidak boleh melayan mereka seperti robot....mereka pon ader perasaan....kdg2 mereka pon penat....
sebenarnya...kunci segala nyer adalah kasih sayang....carilah...galilah....kelebihan....jangan hanya lihat kekhilafan...kekurangan....dan yang paling penting belilah jiwa mereka....ini lah yang saya cuba pada murid saya....saya cuba pada pelajar saya....walau saya bukanlah terbaik.....saya cuba perbaiki setiap tahun...kerana saya manusia yang sarat dengan kekhilafan....

No comments:

Post a Comment